2011401201 |
Corrandescola: eduquem de forma lúdica, vivencial i competencial |
2020-2021 |
Taula rodona. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/1/2021 - 26/1/2021 (2 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei Educatiu Alt Penedès
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
08/01/2021 - 19/01/2021 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Vols que cantar esdevingui una eina real d'expressió i comunicació, i que “enganxi” aquell alumnat més reticent? T'imagines ser testimoni de com el teu alumnat es llança a cantar i a improvisar versos?
Corrandescola planteja un treball lingüístico-escènic-musical innovador mitjançant la glosa o cançó improvisada. Glosar és el terme que fem servir per denominar una pràctica que consisteix a cantar versos que s’improvisen al moment mateix d’interpretar-los (siguin garrotins, corrandes, jotes,etc.). Es tracta d’una pràctica
cultural universal i que planteja treballar de manera motivadora, global i efectiva continguts bàsics com el cant, l’expressió oral, la poesia, l’escena, etc. El plantejament és competencial. És ideal per cicle superior de Primària i Secundària, però el tipus de
treball implica també el treball que es fa des de P3 i permet incloure tota la diversitat de nivells de l’alumnat que tenim a les aules.
|
| |
Objectius |
- Conèixer l'activitat d'innovació pedagògica "Corrandescola" i fer-ne un tastet amb petites pràctiques en la sessió telemàtica.
- Reflexionar sobre l'abast educatiu de l'activitat i el treball integrat que fa de les competències bàsiques en l’àmbit artístic (música i arts escèniques), en l’àmbit lingüístic (dimensió literària i de comunicació oral) i en l’àmbit d’educació en valors, en el personal i en el social.
|
| |
Continguts |
- Glosa, cançó amb text improvisat.
- Melodies per improvisar: Les Nyacres, La Perdiueta, Garrotins, Corrandes de Beget, Corrandes d’en Carlolino, Jotes…
- Quarteta heptasil•làbica amb rima a, b, c, b.
- Idea principal, camp semàntic, rima consonant i assonant.
|
| |
Formador/a |
Mònica Calaf i Albert Casals
|
| |
Avaluació |
Qüestionari de satisfacció dels participants
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'Infantil, Primària i Secundària
|
| |
E-mail |
crp-altpenedes@xtec.cat
|
| |
|
|