Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2011401201   Corrandescola: eduquem de forma lúdica, vivencial i competencial
2020-2021   Taula rodona. Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària
  
   26/1/2021 - 26/1/2021 (2 hores) de 17:30h a 19:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei Educatiu Alt Penedès
  
  
  
Inscripció   08/01/2021 - 19/01/2021
  
Descripció i   Metodologia:   Vols que cantar esdevingui una eina real d'expressió i comunicació, i que “enganxi” aquell alumnat més reticent? T'imagines ser testimoni de com el teu alumnat es llança a cantar i a improvisar versos?
Corrandescola planteja un treball lingüístico-escènic-musical innovador mitjançant la glosa o cançó improvisada. Glosar és el terme que fem servir per denominar una pràctica que consisteix a cantar versos que s’improvisen al moment mateix d’interpretar-los (siguin garrotins, corrandes, jotes,etc.). Es tracta d’una pràctica
cultural universal i que planteja treballar de manera motivadora, global i efectiva continguts bàsics com el cant, l’expressió oral, la poesia, l’escena, etc. El plantejament és competencial. És ideal per cicle superior de Primària i Secundària, però el tipus de
treball implica també el treball que es fa des de P3 i permet incloure tota la diversitat de nivells de l’alumnat que tenim a les aules.
  
Objectius   - Conèixer l'activitat d'innovació pedagògica "Corrandescola" i fer-ne un tastet amb petites pràctiques en la sessió telemàtica.
- Reflexionar sobre l'abast educatiu de l'activitat i el treball integrat que fa de les competències bàsiques en l’àmbit artístic (música i arts escèniques), en l’àmbit lingüístic (dimensió literària i de comunicació oral) i en l’àmbit d’educació en valors, en el personal i en el social.
  
Continguts   - Glosa, cançó amb text improvisat.
- Melodies per improvisar: Les Nyacres, La Perdiueta, Garrotins, Corrandes de Beget, Corrandes d’en Carlolino, Jotes…
- Quarteta heptasil•làbica amb rima a, b, c, b.
- Idea principal, camp semàntic, rima consonant i assonant.
  
Formador/a   Mònica Calaf i Albert Casals
  
Avaluació   Qüestionari de satisfacció dels participants
  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
Persones  destinatàries   Professorat d'Infantil, Primària i Secundària
  
E-mail   crp-altpenedes@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent